10 Mayıs 2006

ınternet, depresif eğilimler, dikkat dağınıklığı, çekingenlik gibi birtakım psikolojik sorunlara yol açıyor. İlk zamanlarda kullanıcıyı ve çevresini çok fazla rahatsız etmeyen bu rahatsızlıklar zamanla kendini göstermeye başlıyor. Yavaş yavaş sosyal hayattan kopan genç, sadece hayatını devam ettirmek için bilgisayar başından kalkar oluyor. :)

Bağımlılığın belirtileri

-Her gün internete girmek.:)
-Günde en az 4 saat kullanmak. (4 mü)
-Dünyadan el ayak çekmek. (yok öle bişi)
-Bilgisayar başında atıştırmak. (ıı belki)
-Uykusuz geceler geçirmek.(12 paydos)
-Zaman ayırdığını inkar etmek.( asla ayırmıyorum zaman)
-Sanal arkadaşlar yüzünden gerçek arkadaşlarını unutmak.(asla)
-Sürekli maillerine bakmak.(neden bakmıyım ki)
-İnternetten uzak kalındığında sinirlilik belirtileri göstermek :p

nayır.. nayırr.. değilim... değilim... nolamaz..

6 yorum:

Adsız dedi ki...

bu saydıklarının hemen hemen hepsine sahibim ama bunun bir hastalık olduğunu felan düşünmüyorum. benzer şeyler olur hep. bişeyin kötü yanlarını listelerler, aa ne kötü şeymiş olur sonuç. yakında internete bağlı nedenlerde her yıl yüzbinlerce insan ölüyor gibi haberler yaparlarsa şaşırmam..

bir de şu sürekli maillere bakma hadisesi var ki çok garibime gidiyor. cep telefonunu kapalı tutup gün sonunda mesaj gelmişmi acaba diye açmaya benzer onlara göre normal olanı. nasıl cep telefonumu 24 saat açık tutuyorsam arayan soran olur diye, mailime de bakarım.

internet bağımlısı olduğunu düşünmüyorum bu da son olsun :)

hepatitze dedi ki...

tüm belirtiler bünyemde mevcut:))
kardeşimle odalar arası iletişimizi msn ile yapıyoruz.ne o odasından çıkıyo ne de ben. tabi ben ondan bir bardak su istememişsem eheh!

internetin aslında bir nimet olduğunu düşünüyorum.. tıpkı bize bağışlanan her şeyde olduğu gibi.. onda da abartıya gitmemek lazım.. ama ama ya işimiz gücümüz bilgisayar ile ilgili ise?!!

Adsız dedi ki...

gazetede okumustum, bir sahsin bir hafta boyunca blg basinda oyun oynayip yemek yemeye vakit bile ayirmamasi 1 hafta sonra aniden ølumle sonlandigini. :) var boyle tiplerde.

Erol dedi ki...

okudum, evet bağımlıyım. e nedir ki yani. herkes bağımlı işte bi'şeylere, halla halla, kızdırmayın kafamı, depresif eğilirim.

yetersiz veri dedi ki...

Arkadaşım yalan bunlar külliyen yalan. interneti çekemeyen komşuların uydurmaları. sırf onlara oturmaya gitmiyoruz diyem iftira neyin atıyorlar. burdan kınıyorum onları...

mer dedi ki...

genel olarak bakınca blogu olanlar aktif bağımlıdır bazıları da sadece dolaşırlar pasif içici yok bağımlı oluyorlar.
ben valla mutluyum bağımlıysam da. hani bazen olmasa net ölmem diyorum.yaşar giderim sıkılarak. e gün gelir biraz azalır zaten. de mi? inşlh :p

irem ; hiç unutacağımı sanmıyorum bilg. başında yemek yemeyi :)