01 Nisan 2006

Eşyanın hakikati ;
Obje-suje... falan filan... Seminerde çocuğun teki benim yıllardır düşündüğüm birşeyi sordu. Halbuki İbrahim Kalın'ın anlattığı şey ile ilgisi yoktu. Nerden aklına geldiyse... Şunu sordu;
_ Şu perdeye ben beyaz diyorum. Acaba sizde bu doğru bir gerçek mi? Hani belki de siz benim siyahıma beyaz diyorsunuz.
Bende hep bnu düşünürüm. Aynı mı görüyoruz diye. Zamanında birine söylemiştik de aman Allahım siz manyak mısınız demişti bize :) Neyse İbrahim bey bi cevap verdi ama ben dalmışım, duyamadım. :)
*
mandalina ve hulofer ile seminerdeydik. Hoş anlattı İbrahim bey. "Ben bile" anladım :) Bu arada kızlar anlattıklarını yazdılar bende blog :) Bide zencerek çizdim :) Uf ders aşkıyla yanıyorum harikayım.
*
Ya eslem benim broşumdan yapmış mandalinaya da. :) Çok şeker olmuş. Ben de o kadar para vermiştim. Meğer ne kolaymış..
*
Çıktıktan sonra kitapçıya gittim. Hakikat Ve Hurafe (Dücane Cündioğlu) bide Dublörün Dilemmasını aldım sonunda. Pek merak etmiştim bakalım nasılmış. Oooo bide Aşk şiirleri antolojim oldu :) Tam benlik. Okuyup yalanlığını anlamaya devam edeceğim.
*
Evden çıkmadan nette son bakışlarımı fırlatıyordum ki... Nasıl sinirlendim.. Dişe diş mi yapmam lazım yoksa göze göz mü bilemedim. Sukût herzaman altındır diyerek geri çekilmeyi tercih ettim. Ama bi insanın üzerine bu kadar da gelinmez ki canım aaa...
*

13 yorum:

jonquille dedi ki...

ibrahim bey'den arada bi de türkü isteyin, sesi çok güzeldir ;)

mer dedi ki...

ne dalga geçiyosun be.. ibo mu deseydim adama.. aaa..

jonquille dedi ki...

anlaşamadık galiba.

ibrahim bey'in sesi güzeldir diyorum, özellikle mihriban'ı çok güzel söyler. hatta ney de üfler.

:..: dedi ki...

dublörün dilemması nerden esti :) dücane cündioğlu ile yanyana garip bir ikili olmaları bir yana dublörün dilemması hakikaten "dublorün dilemması" yani :p hangi akla hizmet gidip aldığımı düşündüğüm kitaplardan :)

jonquille dedi ki...

d'ublörün dilemması' hakkında ilk defa menfi bi yorum görüyorum :)
merak ettim sebebini.
'dublörün dilemması'nı okumadım ama şu günlerde elimde 'aynalı barikatlar' var. anlattığı şeyler, bakış açısı vs. bi kenara, üslubu çok hoşuma gitti benim.

aliusta dedi ki...

dublörün dilemması müthiş bir roman. acayp bir ulübu var. mide ağrılarına sebebiyet verebiliyor :) tavsiye olunur. ama dücane ile yanyana olmamışlar tabii :)

mer dedi ki...

ya neden yanyana olmasın bu yemek mi ki mideme rahatsızlık verecek falan :) sanki bi kelime ondan bi kelime ondan okuyorum gibi :)

bende ilk defa olumsuz bir yorum gördüm hakkında. okuyup göreceğiz bakalım. yazarız yorumumuzu..

mandalina dedi ki...

*sen okuduktan sonra dublörün dilemması'nı ödünç alabiliyoruz di mi? :)

*ibrahim hocanın neyini dinlemiştim. kutlu doğum programında fakülteye gelmişti.

*kindi... güzel insan :) felsefe neymiş efenim. insanın gücü nispetinde eşyanın hakikatini olduğu gibi bilmesi ve ona uygun davranmasıymış :)

*broşum güzel di mi? ben de çok beğendim. ellerin dert görmesin eslem ;)

*sukût altındır efenim.

Adsız dedi ki...

Muhterem zâtın( İbrahim Kalın) ünü taa buralara kadar duyuldu.Bana öyle bi anlattılar ki gözümün önünde bir siluet belirdi.Sanki tanıyorum :) Ben ,türkü söylerken saz çaldığını da duymuştum.aa demiştim siz nasıl ders işliyosunuz öyle.. arada bir oluyo canım dersin dinamizmi için dediler.çok merak ettim. yazın devam ediyo mu bu dersler acaba?
şivesinden de bahsettiler bi de. İlginç bi Türkçe ve bu ders.Büsbütün orijinal bir ortam olduğu intibaı edindim.dikkati çeken husus şu ki; dersin mahiyeti hakkında bi bilgi vermemişler bana .tek bildiğim "harika bi ders olduğu,çok gerekli mevzuların işlendiği".hocanın tanıtımını yapmışlar .ben onlara sorayım:kardeşim siz oraya derse mi gidiyorsunuz eğlence olsun diye hocanın perfonmasını izlemeye mi
cidden çok merak ettim bak şimdi.hem burda karşıma çıktı,hem devammecburi'de.e artık dalmayıp not alanlar notlardan bir-ki koysunlar da okuyalım.hatta bu notları pc ye aktaranlar varsa gönderse ne güzel olur diye öyle aklımdan geçiverdi.

***
insanın dili konuşmayınca bi müddet eli ne mi vuruyor ne?
tamam , bitti :$

sacidu dedi ki...

önce dilemmayı oku sen, üstüne dücane. sonra yeniden dilemma :))

dilemma çok iyi bir roman bence de.

mer dedi ki...

mandalina ; tabii ki bittiğinde en yakın zamanda elinize ulaşır.

aynısayfa ; herzaman bekleriz buralara. ben çok fazla not almadım. aldığım kadarını ulaştırırım.

sacidu ; start verildi. sıraya girin kitaplar..:p

jonquille dedi ki...

hocanın şivesinde bi'şey yok, gayet güzel türkçe konuşuyor. yalnız arada bir kelimelerin türkçe karşılıklarını bulamayıp ingilizcelerini söyler.

Adsız dedi ki...

ibrahim hoca´da yok yok gibi: ilim desen ilim, sanat desen sanat (ney üflüyo, saz caliyo, güzel sesi var ve fotgraf ile ugrasiyo), e karizma desen karizma:) yanlis anlasilmaya:) derslerin icerigi cok zengindir, cünkü hocanin heybesi zengindir.. vesselam..