08 Mart 2006

Ağzınız kapalı şarkı söyleyebilirsiniz hemde çok kolay. İşte burdan ; hımmm
*
Önceden başlamam gereken bir kursa başlamış bulunuyorum şu gün itibariyle. Mutluyum ve sanırım o çizikleri atmak stresi yok etmekte. Hocamız burcumu sordu. Koç dedim. Tamam dedi sen bu işi yaparsın :) Ama çok mükemmelliyetçisin dedi. ıı ölemiyim dedim. Şaşırdım. Çünkü öyle olduğumu sanıyorum. Bu konuşmadan sonra ki tüm çiziklerimde bunu düşündüm.
Çok ince eleyip sık dokuyoru muyum? _ hayır
Herşeyde en iyi olmaya çalışıyor muyum? _ hayır
Evet evet çok soruya gerek yok. Ben sevmiyorum mükemmelliyetçi olanları bile. Herkesin kusuru olur, hiçkimse mükemmel değildir. yargılamam yargılayamam kolay kolay insanları. Yau bi kere mükemmelliyetçi insan hırslı olur. Bende hırsın h si yok ki. Belki olsaymış daha iyi yerlere gelirmişim. Yok işte napıyım... Üstüme gelmeyin...
Aslında fazlasıyla koç burcunun özelliklerini taşımaktayım. Belli başlı özellikleri vardır zaten onlarda vardır bende. Yok efenim inatçı olurlar. Ama buna hırs denmez. inadımız öyle yerlerde gelir ki karşımıza hep olumsuzluklar çıkar önümüze. İşte bunu genel olarak hayatımda "yapma" denilen bir şeyi yaparak gösterdiğimden biliyorum. Ama işte genelde bu yaptıklarım olumsuz olayları çıkartıyor karşıma. herneyse... Birde çok lider olmak isterler. O yüzden aslanla zıtlaşarak anlaşırlar ( uf şimdi burç yorumu arayan tipler buraya gelcek hep ya.. ) Aslan dediği olsun ister koçta. Bilmem şöyle bakınca aslan arkdaşlarıma.. Ben yeniyorum sanki be :p
*
Zaman gazetesi Ailem ekinde bir kampanya başlatmışlar "Biz ve O (sav) "adlı . Peygamberimiz'den hayatımıza neler yansıyor? diye soruyorlar okurlarına. 15 mart son günmüş göndermek için. Ben düşündüm de... Sonra üzüldüm... Kafama dank etti birşeyler. Ve birşeyler yapmanın zamanıdır dedim kendime. O'nun birer yansıması olabilsek dedim.. ufak yansımaları bile kafi gelir diye düşündüm sonrada. Rabbim nasip eylesin yolunda gitmeyi. Geçmiş zamanda nerde duydum okudum hatırlamıyorum ama şöyle bir şey vardı ; Peygamberimiz evinize gelse neler yapardınız.. Odanızda ki dergileri mi kaldırırdınız veya başköşedeki televizyon ne olurdu? O geldiğinde sizinle gurur duyabilir miydi ümmeti olarak? ... Böyle insanı etkilesin diye yazılmış bir yazı vardı işte. Görüyorum ki beni etkilememiş çünkü odamla gurur duymadığım gibi O'nun yüzüne bakacak halim bile yok.Sadece dua ediyorum...
Geçen gün bir tanıdık ailenin evine gittik. Herkesin farklı düşünceleri olabiliyor tabi ki de. Ama doğru olan şeyleri tatbik etmek lazım diye düşünüyorum. 4 kişilik bi aile. Evleri normal bir türk evi. Hani vitriniyle,aksesuarlarıyla,kocaman aynasıyla... Ama müslüman evi olduğunu belirtmek amaçlı bir kaç emare var etrafta. Mesela salonun hemen baş köşesi sayılabilir herkesin görebileceği gibi bir yerde seccade serili. yanında tesbihi ile. Biz alışkın değiliz tabi kaç kere bastım tesbihe :)
Birde evin çeşitli yerlerinde antre'de bile birer Kur'an var. Her gören bi satır bile okusun diye. Hepside mealli. Birde evinkapısının dışına bi pano asmışlar.Kendileri olsun çocukları olsun hep beraber bu panoya beğendikleri daha çok "kafaya dank" ettirecek ayetleri yazıyorlarmış. Ya benim öyle hoşuma gitt ki bunlar. Kur'an ile yaşamaya çalışmak işte bu olsa gerek. Allah daha iyi etsin onları inşlh. İşte ben böyle bi evde yaşlanmak istiyorum. Yaşamak istiyorum içten,samimi olarak imanımı.
Umre geldi aklıma. Orda uyku olsun,gezme olsun herşey namaza göre ayarlanıyor ya. Öyle hoşuma gidiyordu ki. işimiz namaz kılmak geri kalanlar sanki boş zamanlarımızda yapılacak şeyler. Halbuki bu devirde öyle bi duruma gelmişiz ki namaz kılmayı boş zamanımız olursa belki lütfedip onuda farzından kılıyoruz. Allah ıslah etsin...

2 yorum:

aliusta dedi ki...

amin

Adsız dedi ki...

Önümüze gelen şeylerin hepsi bir uyarı değil mi ? Rabbim seni seviyor ve uyarıyor onu yapma bunu yap . Şuanda birileri hatırlamana vesile olmuş ve içine birşeyler düşürmüş , aklında bundan sonra bunları yapacağım dediğin birsürü şey var eminim ... Rabbim daim eylesin . O(cc)!nunla kal ... (amin)