20 Temmuz 2005

YeMeKLeR EbELeDi BeNi...

İlk mutfak maceran neydi? Neler hatırlıyorsun?
ilkokuldaydım.iş eğitimi mi neydi bi ders var dı hani. işte o derste yoğurt yapımını öğretmişlerdi. e bende eve gidip yapmıştım. ve baya da güzel olmuştu.kendime güvenim sanırım fazlasıyla gelmişti.her gördüğüme söler olmuştum yoğurt yaptığımı. şimdilerde hala böyle buzdolabının önünde elimde yoğurt olan halim gözümün önündedir.
bide mutfağa ilk tam girişim kek ile olmuştur. hep kek yapardım eskiden.

Yemek yapma stilini en çok etkileyen kimdi?
en çok etkileyen annemdir herhalde. hep onun elinden yedim. tarzımız benzeyecektir. ama ilerde..ben yemek yapmaya başlayınca :) (aslında kayınvalidemin yemek stilini kapmalıyım )

Yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? Bize göstermek ister misin?
bi küçüklük resmim vardı. bi ara belki eklerim

Mutfakta kendisine karşı fobin olan birsey var mı? Yaparken seni/avuçlarını terleten bir yemek mesela?
*elimde soğan vb. birşey doğrayamıyorum,çok korkuyorum.
*bide kahve yaparken heyecanlanıyorum (özellikle abime yaparken) ya kahve yerine kakao koyduysam,şekeri azsa falan diye...

Mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? Alıpta cok gereksiz bulduğun nedir mutfakta?
*kesme tahtası (bıçaktan korkuyorum) tabi robotta ihtiyaçlar arasında...
*mikrodalga fırın (ne istersen ısıtmak 1 dk...)
düşündüm düşündüm mutfakta gereksiz birşey bulamadım... sadece ben mutfaktayken etrafta fazla insan olmasından rahatsız oluyorum.Sanki herkes beni izliyor gibi geliyor.

Bir kaç garip belki de komik yemek ceşidi söyle, senin cok sevdiğin ama senden başka kimsenin sevmeyeceğini düşündüğün bir yemek.
aslında çevrem de sevmeyen yok gibi ama keki pişmeden yemek bana baya ilginç geliyor. ve lezzetli. kalıba dökerken elimden geldiğince dibinde bırakmaya çalışıyorum :)

hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgeçemezsin?
mayonez,kırmızı pul biber(baharatlar işte..)
bezelyee,mercimek,pilav,patates kızartması,kereviz,enginar......
ya rejimdeyim biraz insaf. nasıl sıralarım bu halde şimdi hepsini...

En çok sevdiğin dondurma şekli;
karamelli,kakaolu,sade... bide limonlu...

asla yemeği düşünmediğin şey ;
bakla... bide meyve parçacıklı karşık dondurma.. hele de içinde kakaoluda varsa ıyyy... öğh..

özel bir yemeğin/spesiyalin var mı?
aslında çok birşey yaptığım yok ama biri geleceği zaman herzaman tiramisu yapmayı teklif ederim.başka şey bilmediğimden değil.yapması çok zevkli,hele yemesi... :)(çok iyi hatırlarım mim ile bir kere kalmış bir dilim tiramisuyu öle bi yemiştik ki.. 2 saatte... çok güzel günlerdi:)

seni sobeleyen/ebeleyen ahçı ;
tuğbaaa

sobelediğin/ebelediğin 3 ahçı ;
mim..
un4tunately..
mızrak...


4 yorum:

psychedelicpink dedi ki...

"bide meyve parçacıklı karşık dondurma.. hele de içinde kakaoluda varsa ıyyy... öğh.. "
Nasıl yaa? Canım çekti şurda.
:)
Ne güzel nesfit gibiymiş.

mer dedi ki...

nesfit tamam.. severim.
ama dondurma meyve parçacıklı olup bide kakao olunca midemi bulandırıyor.
bu işe bende şaşırmaktayım. ben ki... yemek seçmem.. seçe seçe dondurma seçiyorum... ilginç...

yutghjlk dedi ki...

"ben yemek yapmaya başlayınca "
bu ne hı?
daha başlamadınmı kocaman kız oldun öğren ve yap hemen ben bile yapıyorum, yaşın başın aldı gidiyo yemek yapmaya başlamamış bile.

:..: dedi ki...

Eşşek ya şuna bak bize kocaman kız olmuşsunuz dersi veriyor :-P