15 Mayıs 2006

Dua Bir İbadettir
(ebu davud,tirmizi)
Dua, namaz gibi oruç gibi Allah'a yapılan bir ibadet �e�ididir. Kulun kul olduğunu derin bir bilinçle hissedip bunu Rabbine arzetmesinin en güzel ifadesidir. Dua, insanın acizlik ve zayıflığını tam hissedip varlığı için gerekli ihtiyaçlarını Allah'tan istemesidir. Dua namaz ibadetinin içinde namazdan bir parça imiş gibi görünse bile aslında başlı başına bir kulluk görevidir. Belli bir şekil, yer ve süre ile sınırlandırılamaz. Vakitsiz ve mekansız bir ibadettir. Her ne kadar duanın daha hızlı ve kolay kabulü için bazı özel zamanlar ve mekanlar söz konusu ise de, bu duanın sınırlandırılması anlamına gelmez. önemli olan dua edenin kulluk bilinci, isteklerindeki içtenlik ve samimiyetidir.

(burdan mail adresinize hergün bir hadis gelebilir. güzelliklere vesile olunabilir.)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Rutin bir şekilde hesabıma günlük düşen ve bundan hayli memnun olduğum hadisim gelmişti yine,benim onu okuyup,ders almamı bekliyordu.Netkolik olarak yemeğimide pc başında yediğim için tam o esnada bunu okumam,verdikleri için O'na dua etmemi,hamd etmemi söylüyordu,dua da yer ve zaman tanzim etmeden Rabb'in huzurunda sesli düşündüm.

Yarım saat sonra da nazan bekiroğlunun mor mürekkebinin tılsımında sayfaları okuyordum ki,sol tarafıma da ordan bir güzellik kondu:

"Dualarda hallerdeyim,dualarda sözlerdeyim,susuyorum duada,söylüyorum duada,yalvararak ve ürpererek,yüksek olmayan bir sesle
(mor mürekkep s.201)

uzun zamandır canı gönülden yalvarıp yakarmadığımı hissettim ve daha fazla vakit kaybetmedim
duamda olmasaydı ,ne ehmmiyetim olurdu ki ...